COME SCRIVERE I PROPOSITI PER L’ANNO NUOVO IN ITALIANO

How to: write New Year’s resolutions in Italian

Di solito in Italia le persone preparano una lista con i propositi per l’anno nuovo, quelli che in inglese si chiamano New Year’s resolutions. Nel linguaggio di tutti i giorni, si dice “i buoni propositi per l’anno nuovo”, perché di solito si cerca di seguire nuove abitudini che faranno vivere meglio.

I PROPOSITI COMUNI: LA DIETA

Il proposito più comune è quello di mettersi a dieta, dato che in Italia si mangia moltissimo durante le feste di Natale.

Certo, in tutto il mondo si mangia di più a Natale, ma noi Italiani amiamo il cibo così tanto che mangiamo veramente troppo a Natale e così la bilancia diventa un problema.

Per questo la dieta, ma anche l’iscrizione alla palestra, sono tra i propositi più comuni.

VIAGGIARE

Un altro proposito molto comune, è quello di viaggiare di più, o di vedere un paese nel quale non si è mai stati. Personalmente, amo viaggiare e mentre scrivo questo articolo sono infatti in un altro Paese per festeggiare l’anno nuovo. Per il 2018 vorrei però riuscire a visitare un Paese per la prima volta. Magari in Asia, chissà….

RISPARMIARE

Per molte persone il nuovo anno è l’occasione per spendere meno: chi di noi non si è trovato almeno una volta a controllare i propri soldi a fine anno e scoprire di avere speso ben più del necessario?

IMPARARE

E che dire della voglia di imparare qualcosa di nuovo? Con il 1° Gennaio comincia un nuovo percorso di 365 giorni, e viene tanta voglia di apprendere una nuova lingua o di imparare a suonare uno strumento o di imparare a cucinare.

LEGGERE

Un’altra cosa che tante persone vogliono è leggere più spesso: c’è chi vuole leggere un libro al mese, chi vuole leggere per mezz’ora prima di andare a dormire e chi vuole finire un libro molto lungo.

A me piace molto leggere, ma dato che sono all’università, spesso ho gli occhi troppo stanchi la sera per mettermi a leggere.

FALLO IN ITALIANO

Dato che il 2018 è ormai arrivato e che se stai leggendo questo articolo vuoi imparare l’italiano, che ne dici di scrivere in questa lingua la tua lista dei buoni propositi per il nuovo anno? Iscriviti alla newsletter per ricevere le parole e le espressioni italiane utili per i buoni propositi 😊

 

Parole interessanti:

  • Proposito = intention
  • Bilancia = balance, scale
  • Apprendere = to learn

Usually, in Italy, people prepare a list of the intentions for the new year, those which in English are called New Year’s resolutions. In everyday language, we say “good intentions for the new year”, because usually we try to follow new habits that will let us live better.

COMMON RESOLUTIONS: DIET

The most common New Year’s resolution is to go on a diet since in Italy we eat a lot during Christmas holidays.

Of course, all over the world, people eat more at Christmas, but Italians love food so deeply that we eat too much at Christmas and so the scale becomes a problem.

This is why diet, but also going to the gym, are among the most common intentions.

TRAVEL

Another very common intention is to travel more or to see a country in which you have never been. Personally, I love travelling and as I write this article I am in fact in another country to celebrate the new year. For 2018 I would, however, like to be able to visit a country for the first time. Maybe in Asia, who knows …

SAVE MONEY

For many people, the new year is an opportunity to spend less: who has never find out at the end of the year that has spent far more than necessary?

LEARN

And what about the desire to learn something new? With the 1st of January, a new 365-day journey begins, and there is a great desire to learn a new language or to learn how to play an instrument or learn how to cook.

READ

Another New Year’s resolution that many people want is to read more often: there are those who want to read a book a month, those who want to read for half an hour before going to sleep and those who want to finish a very long book.

I do like reading, but since I’m attending the university, I often have too tired eyes at night to start reading.

DO IT IN ITALIAN

Since 2018 has now arrived and if you are reading this article you want to learn Italian, how about writing your list of  your New Year’s resolutions in this language? Subscribe to the newsletter to receive the Italian words and expressions useful for new year’s resolutions.

 

 

Ciao!

Do you want to join our Famiglia?

Subscribe and get:

  • The guide “How to… pronounce Italian”
  • Grammar exercises
  • Vocabulary and useful sentences, idioms for everyday life

All of them.. for free (gratis in Italian)

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *